ფუკო მიშელ – Michel Foucault

ყოველგვარ კულტურაში იმის გამოყენებასა, რისთვისაც შეიძლებოდა მომწესრიგებელი კოდები გვეწოდებინა, და წესრიგის შესახებ რეფლექციებს შორის არსებობს წესრიგის წმინდა გამოცდილება და მისი მყოფობის მოდუსები.


ფუკო მიშელ – Michel Foucault

ჩრდილში სარკე თავისი ანარეკლით ანგარიშმიუცემლად გვიჩვენებს იმას, რასაც ყველა უყურებს წინა პლანზე. იგი თითქოს ჯადოსნურად ასახავს იმას, რასაც ვერ წვდება თითოეული პერსონაჟის მზერა:მხატვრისა ან მოდელისა, რომელიც სურათზე სარკისეულ ორეულს განასახიერებს.


ფუკო მიშელ – Michel Foucault

თუ გავითვალისწინებთ, რომ დაავადება თავისი არსით ადამიანის სხეულში ჩაბუდებული უწესრიგობა, სახიფათო ცვლილებაა, რაც საფრთხეს უქმნის თვით სიცოცხლეს, თუ, ასევე, მას ბუნებრივ ფენომენად მივიჩნევთ, რომელსაც საკუთარი კანონზომიერებები, თავისი მსგავსებები და თავისი ტიპები აქვს, მაშინ დავინახავთ, თუ რა ადგილი შეიძლება ჰქონდეს არქეოლოგიას სამედიცინო თვალსაზრისით. ის, რაც არქეოლოგიურ ანალიზს ეძლევა სხვისი ზღვრული გამოცდილებიდან მოყლებული ვიდრე სამედიცინო ცოდნის კონსტიტუციურ ფორმებამდე და ამ ფორმებიდან საგანთა წესრიგსა და იგივეს გააზრებამდე, არის მთელი კლასიკური ცოდნა, ან, გნებავთ, ის ზღურბლი, რომელიც კლასიკურ აზროვნებას გვაშორებს და ქმნის ჩვენს მოდერნულობას. ამ ზღურბლზე აღმოცენდა პირველად ის უცნაური ხატება ცოდნისა, რომელსაც ადამიანს უწოდებენ, და აქედანვე მიეცა გასაქანი ადამიანის შემსწავლელ მეცნიერებებს.


ფუკო მიშელ – Michel Foucault

გრძელი, მაგრამ გარდაუვალი და უცილობელი გზებით ისტორია ადამიანს იმ ჭეშმარიტებამდე მიიყვანს, რომელიც მას საკუთარ თავთან შეაჩერებს.


ფუკო მიშელ – Michel Foucault

ის, რასაც თანამედროვე აზროვნება არსებითად განიხილავს, არის აზრის მიმართება ჭეშმარიტებისა და ყოფიერების ფორმებთან. ჩვენი რეფლექციის ცაზე მეფობს დისკუსი – შესაძლოა, მიუღწეველიც, რომელიც ერთდორულად ონტოლოგიაც შეიძლება იყოს და სენატიკაც. სტრუქტურალიზმი ახალი მეთოდი არ გახლავთ, იგი თანამედროვე ცოდნის კვლავ ცოცხალი და მშფოთვარე სინდისია.


უილიამ სამერსიტ მოემი - Uliam Samersit Moemi

ადამიანი ხალხში ყოფნისას ცდილობს სხვაგვარად მოგაჩვენოს თავი, ისეთად, როგორიც, მისი აზრით, უფრო მოეწონება საზოგადოებას. მის ნამდვილ სახეს მხოლოდ იმ წვრილმანი საქმეებით შეიცნობთ, რომლებიც შეუგნებლად ჩაიდინა; და კიდევ - სახის გამომეტყველების უნებლიე შეცვლით. ხანდახან ადამიანები ისე სრულყოფილად ატარებენ არჩეულ ნიღაბს, რომ დროთა განმავლობაში ეს ნიღაბი მათ ნამდვილ სახედ იქცევა.


უილიამ სამერსიტ მოემი - Uliam Samersit Moemi

ადამიანისაგან ყველაფერია მოსალოდნელი.


უილიამ სამერსიტ მოემი - Uliam Samersit Moemi

არასდროს გააღმერთო ბავშვი, თორემ გაიზრდება და თაყვანისცემას მოგთხოვს.


უილიამ სამერსიტ მოემი - Uliam Samersit Moemi

ადამიანი ისევე აღარ ეკუთვნის თავის თავს, როგორც ხომალდზე მიჯაჭვული მონა.


უილიამ სამერსიტ მოემი - Uliam Samersit Moemi

ფული მეექვსე გრძნობაა. ადამიანს იგი უნდა ჰქონდეს, რადგან მის გარეშე დანარჩენ ხუთს ვერ გამოიყენებს.